“Văduva veselă” a revenit la Timişoara

Zilele acestea ( mai exact pe 27. 02. 2015) o colegă şi bună prietenă, proaspăt iniţiată în lumea operei mi-a propus din pură curiozitate proprie şi pentru că vroia să mai meargă la Operă să mergem la “Văduva veselă” de Franz Lehar. Vă imaginaţi că nici nu am stat pe gânduri şi am spus un DA hotărât şi din motivul că nici eu nu am mai văzut acest spectacol.

Nerăbdarea a devenit şi mai mare atunci când, din pură curiozitate, am intrat pe situl ORT să văd distribuţia şi am dat peste două nume-Mihaela Marcu şi Cristian Rudic. Văzând că îi voi revedea pe cei doi din nou împreună pe aceeaşi şcenă corpul mi s-a umplut de o nerăbdare imensă şi număram zilele şi orele până la spectacol dat fiind faptul că tata ne-a cumpărat bilete cu aproape o lună înainte.

Ziua Z a sosit şi …trecem peste toate detaliile…ne facem comode în sală şi iată că începe spectacolul.

Fiind o premieră pentru mine pot spune că am descoperit. (Pe minunata Mihaela Marcu eu am descoperit-o acum cațiva ani și de atunci aștept cu nerăbdare orice spectacol al ei la ORT!)

Dar revenind la spectacol. Am descoperit-o pe Hanna Glavari ( Mihaela Marcu) o văduvă veselă, bogată, frumoasă şi misterioasă care a atras de fiecare dată ropote de aplauze, am descoperit un Danilo Danilovici ( Cristian Rudic) fermecător, amuzant, petrecăreţ şi sătul de chemările “patriei”, care de ce să nu recunoaştem că a atras şi el ropote de aplauze.

IMG_20150305_225220

Pe durata celor 3 acte, am savurat şi urmărit cu atenţie jocul celor doi de-a şoarecele şi pisica, în care nici unul nu a cedat până la final. Acesta la insitenţele ambasadorului trebuie să o cucerească pe frumoasa văduvă pentru ca banii ei să rămână în micuţul stat şi să nu meargă la vreun parizian.  Dar şi micile întâlniri ale celor doi, singuri fără nimeni în jur mi le amintesc cu o nostalgie imensă pentru că au fost atât de magice încât m-au făcut să mă îndrăgostesc şi să uit de tot negativul din afara acelei săli.

În paralel putem urmării povestea de dragoste dintre Valencenne -soţia ambasadorului la Paris a micuţului stat Pontevedro şi Camille. În povestea lor intervine şi dispariţia unui evantai ce ascunde un secret…acest lucru m-a făcut să mă duc cu gândul pentru câteva clipe la “O scrisoare pierdută” de Caragiale. 🙂

Momentul când Danilo mărturiseşte dragostea şi o cere pe Hanna rezultă după ce ambasadorul care o ceruse în căsătorie în urma aflării informațiilot despre aventurile soţiei sale îşi retrage cererea pentru că acesta spune că dacă se recăsătoreşte v-a pierde banii…Danilo o cere iar aceasta dezvăluie că da îşi va pierde banii…acestea vor intra în posesia viitorului ei soţ! Ehhh….v-aţi prins? Dacă nu…drum bun la Operă!

Există şi momente amuzante: atunci când Danilo vine la chemarea “patriei” la ambasadă, obosit se culcă pe o canapea şi….şi restul se află mergând la Operă, sau atunci când cântă “Ah femeia”( dacă greşesc numele, îmi cer scuze).

Regia artistică, decorurile şi costumele aparţin lui Mario De Carlo pentru cunoscători.

Gata, gata ca deja am spus prea multe :)! Vă recomand cu mare drag să mergeţi. Merită. A fost o seară minunată cu excepţia faptului că persoana din spetele meu avea plăcerea enervantă  de a foşni şi a vorbi dar norocul nostru că până la urmă s-a calmat!

Next stop for me este…este….haha…”Liliacul” pe 8 martie :D! Cine mă cunoaşte ştie că este opereta mea de suflet şi favorită şi  anul acesta se împlinesc 11 ani de când am fost prima dată ( bine am mai fost de multe ori de atunci). Aşa că v-a urma o postare mai specială. pozele sunt făcute de mine caietului

VĂ MULŢUMESC ŞI AŞTEPT! 🙂 

IMG_20150305_225305

IMG_20150305_225325

IMG_20150305_225339

                                             IMG_20150305_225348IMG_20150305_225406 IMG_20150305_225316

Lasă un răspuns

