“Liliacul” ( “Die Fledermaus”)- pentru mine totul a început acum 11 ani!

Dacă se joacă “Liliacul” (“Die Fledermaus”)- îmi place mai mult denumirea în germană- la Operă sigur o găsiţi şi pe Ana Savu ( eu sunt)  prin sală. 🙂 – îmi place mai mult denumirea în germană.

Voi începe prin a spune că este spectacolul meu de suflet. La vârsta de 8-9 ani într-o zi friguroasă de 31 dec. am fost plină de entuziasm la primul meu spectacol la Operă. Cu inocenţa unui copil am urmărit cu sufletul la gură fiecare mişcare, fiecare notă muzicală, fiecare vorbă, fiecare pas şi  am râs cu lacrimi. A fost una din cele mai frumoase seri din copilăria mea. Acela a fost momentul când m-am îndrăgostit de aceste spectacole minunate oferite de ORT ( vă daţi seama că pe atunci nu aveam eu prea mari cunoştiinţe despre ele). “Liliacul” a devenit spectacolul meu favorit pe care încă îl urmăresc cu aceeaşi privire şi acelaşi entuziasm ca prima dată.

Revenind în prezent, iată că au trecut 11 ani de când l-am văzut prima dată şi an de an până în prezent l-am revăzut de cel puţin o dată/an în fiecare an. 😀 Anul acesta am fost în ianuarie cu o bună prietenă  dar mai curand am fost pe 8.martie- şi după ce săptămâna a început foarte rău pot spune că am încheiat-o în hohote de râs.

Din păcate nu mai ştiu cine pe cine a jucat acum 11 ani – doar 1-2 personaje ştiu de cine au fost jucate- aşa că numele de mai jos sunt cele recente 😀. De ce spun că este preferata mea. Păi…atunci când mă gândesc la “Die Fledermaus” mă gandesc….

La Gabriel von Eisenstein care, sărmanul, în loc să se ducă la puşcărie , pică în plasa Dr. Falke -care doreşte să se râzbune pe el după o farsă- şi merge la balul prinţului Orlovski  unde dă peste : soţia lui -Rosalinda- căreia îi mai face şi curte , şi peste Adela  fata în casă fără să ştie cine sunt ele şi el dându-se drept altcineva. El pleacă cu gândul că Rosalinda îl crede la închisoare înconjurat de “şoricei” ( aşa cum denumeşte el damele)…dar spre ghinionul lui, nu este adevărat şi ea află adevărul. Şi cum îmi place mie să zic…tot la picoarele ei ajunge la final. IMG_20150308_202049

La schimbul foarte amuzant de replici franţuzeşti dintre Gabriel şi directorul închisorii Frank. O să vă las în mister, şi dacă vreţi să ştiţi despre ce vorbesc vă propun să mergeţi să vedeţi.

Cireaşa amuzantă de pe tort este în actul 3, la închisoare unde gardianul cel beat ne încântă cu replicile sale care mai de care amuzante. Tot aici fiecare personaj află cine este, iar atunci când Eisenstein află că altcineva a fost arestat în locul lui, descoperă aventurile soţiei sale dar închisoarea este şi martora dezvăluirii farsei la care toţi au fost martori. Care farsă? 🙂 păi toată aventura eroului nostru Gabriel este o farsă pusă la cale de Dr. Falke la care toată lumea a fost complice.

Umorul este la locul lui. Avem replici amuzante memorabile pe lângă franceza “impresionantă” a celor doi. ” Ce proşti sunt bărbaţii”-zice Gabriel când Falke spune că la bal va sosi o contesă maghiară cu chipul acoperit pt că are un soţ gelos- soţul fiind chiar el-deci v-aţi prins cine este prostul în toată povestea.  “Am ajuns pe prima pagină”- replica gardianului închisorii stând pe un ziar sau tot el îl confundă pe directorul somnoros de la beţie care stă cu ziarul pe cap cu un cuier pe care se aflau hainele lui- “Doi domni directori, unul cam ţeapăn şi unul cufundat în presă”. “VESELĂ PUŞCĂRIE DOMNULE” 🙂

Şi multe altele pe care vi le recomand cu drag şi din toată inima să mergeţi să le vedeţi. Restul detaliilor vi le las voua să le descoperiţi. Cum am mai spus este spectacolul meu de suflet, al copilăriei mele, iar acuma pe 8 martie m-am simţit din nou copil. Am uitat de toate grijile, problemele, am lăsat totul la intratrea în Operă.  Am acelaşi locuri de fiecare dată 😀 şi  anul acesta am adus 2 prietene pentru prima dată în viaţa lor la Operă tot la acest spectacol şi de atunci amândouă mai vor să vină! 😀  -parcă recunosc povestea aceasta 😀. Trebuie să spun că minutele de balet au fost la fel de frumoase iar costumele şi decorurile frumoase şi regia artistică îi aparţin lui Mario De Carlo.

Merită să-l vedeţi. Este un spectacol minunat oferit de nişte oameni frumoşi şi minunaţi.

VĂ MULŢUMESC ŞI VĂ MAI AŞTEPT! 🙂

Eisenstein-Cristian Rudic , Rosalinda-Narcisa Brumar sau Mihaela Marcu

Frank-Octavian Vlaicu, Orlovski-Gabriela Varvari,

Dr. Falke-Dan Patacă, Adela-Cristina Vlaicu,

( mai sunt şi alte personaje dar aici am specificat doar cele menţionate mai sus-pe restul vă las să le descoperiţi şi repet aceştia sunt cei din zilele acestea)-pozele sunt făcute de mine!

IMG_20150308_165650

Lasă un răspuns

