Acasă vs cinema

Cinefila din mine a zis să încep ceva nou pe aici. Din lumea filmelor. Așa că mai ales după fiecare film vizionat în cinema ( și nu doar) o să scriu câteva rânduri despre el și experiența avută. Dar ca să nu încep direct cu un film  am zis să așez câteva rânduri despre acasă vs la cinema, inspirată fiind de un concurs al unei bloggerițe ce o recomand ( mateoc.ro).

În general eu prefer cinema-ul. Cinema City din Timișoara până acuma mi-a oferit doar experiențe plăcute. Iar cu noile săli ( mai ales cea IMAX) îmi confirm din nou spusele. O singură dată am fost după un plasator în timpul filmului deoarece mă deranjau un grup din spatele meu care făceau galagie și-mi loveau scaunul. cinemacity

Sursă foto: http://www.descopera.ro/lumea-digitala/929559-imax-marimea-din-nou-conteaza

Orice lucru are avantejele și dezavantajele lui.

Primul lucru pe care îl punctez este că acasă urmărim pe gratis. Nu pot să zic că în cinema prețurile sunt extraordinar de mari dar nu sunt nici ieftine. Mai ales în primele zile/săptămâni prețul ( biletului) este destul de ridicat plus consumația, pe care sigur orice spectator o să o facă indiferent cât de mică plus dacă nu ai ochelari. Toate adunate ridică costul final. Iar dacă ești cinefil ca mine trebuie să alegi la ce să mergi. Dar totși, cinema-urile din oraș ( vorbesc aici de Cinema City) nu putem zice că se plâng de lipsa de clienți. Și dacă stăm până la urmă să ne gandim nici prețurile nu sunt chiar colosal de mari pentru experiența pe care o plătești. Sfatul meu este -dacă vreți să vedeți mai multe filme pe lună și nu vă deranjează sălile mici- să alegeți să mergeți când deja filmul are câteva săptămani de stat în cinema. Eu în general prefer să merg la premieri ( încă nu am ajuns la o avampremieră, dar îmi doresc) sau în primele doua săptămâni de la apariție deoarece nu-mi plac sălile mici și prefer senzația unei premieri. :).

Al doilea lucru de care o să mă leg este chiar locația.  Și acuma să aud – acasă stai confortabil, întins sau în picioare ( fiecare cu plăcerile lui), cu picioarele ridicate pe unde și peste cine vrei, vorbești cât de tare vrei, dacă te uiți la calculator poți să pui și pauză etc. pe scurt faci ce vrei, este casa ta și nu-ți impune nimeni tot felul de reguli. Dar acele reguli fac experiența vizionării unui film și mai frumoasă. În primul rând în cinema, există anumite săli ( IMAX, 4D sau 3D) care îți dau ocazia să experimentezi altfel vizionarea unui film comparativ cu ecranul de acasă. Un pic mai aventuros dacă pot să zic așa. Nu vă puteți imagina cât de nerăbdătoare sunt să apară ”Pirații din Caraibe-Death Men Tell no Tales” să pot să-l văd  pe ecranul mare din sala IMAX! Revenind la realitate și locație cum spuneam, chiar dacă într-un cinema există niște reguli care comparativ cu etmosfera  relaxata de acasă te fac să preferi casa, eu zic din nou că din contra ele te fac să te concentrezi 100% pe film și să-l vizionezi în liniște.  Și una este să stai poate singur  acasă ( nu zic că nu fac asta) și altfel este să ieși cu cineva sau cu o gașcă. 

O altă diferență majoră ( și aici poate mă adresez mai mult cinefililor) este că până apare un film în mediul online sau și mai rău, la TV, durează. Și când mai este și un an ca și 2017 când este plin de filme foarte faine/faine care au apărut sau stau să apară, este mult mai rapid să-l savurezi în cinema. Dar cum am zis aici poate mă adresez mai mult cinefililor sau nu neapărat.

Eu înclin foarte mult balanța spre vizionarea lor cât sunt calde în cinema. Încerc să merg cât de des pot ( mai ales anul acesta) deoarece  prefer experiența vizionării filmelor în sălile de cinema iar cinema-ul mare Cinema City din Shopping City TM oferă  o o gamă de săli pentru toate preferințele. Mai ales sala de IMAX ( nu m-am putut abține :D). Din fericire anul 2017 este plin de filme faine deci recomand să faceți o selecție și să mergeți, 

Acuma rămâne la latitudinea fiecăruia să decidă. Din punctul meu de vedere ca cinefilă declarată de ani buni, prefer cinema-ul chiar dacă este sala mare de IMAX sau sala cea mai mică.

Voi ce preferați și de ce? Vă invit să lăsați comentarii.

VĂ MULȚUMESC ȘI VĂ MAI AȘTEPT!

Lasă un răspuns

